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innovations and technologies

causes of turbocharger damage

most frequent cases

If no obvious causes are found, make sure the turbocharger specialist performs a thorough troubleshooting program.

foreign bodies

Damage to the compressor wheel or variable blades caused by small objects entering the turbine or compressor housing at high speed, leading to restricted blade movement and wheel imbalance.

Danno ad una ruota del compressore
Danno ad una ruota del compressore
Danno a un gruppo ugello
Danno a un gruppo ugello

LACK OF LUBRICATION

Injuries due to turbocharger wear and material transfer created by metal-to-metal friction, high temperatures caused by narrowing in the oil adduction inlet, improper gasket placement, and use of liquid gaskets or poor quality lubricants.

Alte temperature e trasferimento di materiali al cuscinetto
Alte temperature e trasferimento di materiali al cuscinetto

OIL CONTAMINATION

Turbocharger bearing system damage usually caused by a high concentration of carbon suspended in oil, caused by infrequent oil and filter changes or poor maintenance.
Bearing damage can also be due to metal particles caused by engine wear or steel in fragments suspended in oil following major engine work.

Grandi particelle nell'olio possono causare graffi profondi e impatti
Grandi particelle nell'olio possono causare graffi profondi e impatti
Cuscinetto usurato e graffiato. Trasferimento di materiale all'albero
Cuscinetto usurato e graffiato. Trasferimento di materiale all'albero

OVERSPEED AND EXCESSIVE TEMPERATURE

Turbocharger damage caused by working beyond studied parameters or outside the vehicle manufacturer’s technical specifications.
Maintenance problems, engine malfunctions, or unauthorized performance changes can push turbocharger speeds beyond operating limits, causing failure due to compressor and turbine wheel fatigue.

L'effetto a buccia d'arancia sulla parte posteriore della ruota del compressore è un chiaro segno di sovravelocità
L'effetto a buccia d'arancia sulla parte posteriore della ruota del compressore è un chiaro segno di sovravelocità
Ruota della turbina con guasto da fatica dovuto a sovravelocità ciclica
Ruota della turbina con guasto da fatica dovuto a sovravelocità ciclica

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